AKU SEORANG MISTERI PART 7

11:59 PM



HAI KAWAN KAWAN ..IM BACK ON WRITING AKU SEORANG MISTERI ..ENJOY!!
tuk baca cerita sebelum ni ,tolong click short story on the menu button


Tetapi tangan yang dibalut itu tidak menghlang  saya untuk terus berusaha 
"Wak okey?"
Tanya Zuki dengan lembut .
"Saya okey awak jangan asyik sangat tengok saya,Lampu isyarat pun pandang juga"
Saya tegur.
Zuki senyum selamba
....................
Di pagar sekolah:7:13 pagi
"HEY!?...apa yang awk fikir yang awk buat?"
Jerkah minah goblog itu
"Scahsha...apasal marah marah nie?"
"Abang..apa yang abang buat nie..kenapa abang lekat dengan minah cacat nie!..dah la jatuh kena katil.PADAN MUKA!"
Mataku dan zuki terbeliak
"Macam mana awak tau saya jatuh katil?"
"AA....A...cerita orang ka kamp..pong..hehe?"
Zuki menjeling tajam mata Scha..
"Mari Wawa..kita pergi"
Zuki menarik lengan bajukurung saya



http://emo.huhiho.com
Lidah ku pantas menjelir ke arah Scha si gedix itu...
...................
Di dalam kelas 5 sains solar ..
"Baiklah kelas, hari ini saya akan kembalikan soalan quiz tempoh hari"
Satu satu nama yang  disebutnya..sehinggalah
"Hawa Sandra dan Marzuki Muhammad..sila ke hadapan"
Saya dan zuki saling berpandang
"Kamu tahu tak apa prestesai kamu dalam quiz ni?"
Dengan mimik muka yang bengis
kami mengangguk kepala serentak
"TAHNIAH!!!KAMU MENDAPT MARKAH TERTINGGI DALAM KELAS INI"
Mulut saya ternganga..tetapi ia kembali rapat setelah dipuji oleh guruku
...................
DI Tempat latihan..
"BARIS SEDIA!!!!"
Jerit Zuki dengan machonya
sempat lgi melambai lambai kan tangan ke arah ku
"woi!!..butakah!!"
"Apahal tu?"
tanya Zuki
"NiHA...Scasha tak tengok jalanmasa kawad..sibok sangat tengok SAPA NTAH?!"
Marah salah seorang ahli kawad..dengan sengaja cakapkan ayat itu dengan kuat menunjuk kan yanga scasha itu sedang memandang Zuki dengan cemburunya semasa melambaikan tangan kepadaku
PADAN MUKA...
...............
"ORAIT STUDENTS...Today we got a new pupil.Please come in iTengku Hazeeq AlQamar"
JENG JENG JENG....Masuklah seorang jejaka tampan dan bertubuh sasa,tinggi lampai berketurunan raja.
Kedengaran mulut jahat perempuan berbisik bisik.
Heloo everybody..Nama saya Tengku Hazeeq AlQamari, Sya datang dari kuala lumpur,harap anda semua dapat menerima saya seadanya..ada apa apa soalan?"
"Awak sudah berpunya?"
Kelas 5 sains solar dipenuhi bergema gelak ketawa
tanya Suhaila dengan gatalnya dan nada gedik yanag enjut enjut..
"Saya still bujang trang tang tang!"
hAZEE
"WOOO ...."
Gelak tawa dan usikan nakal dari kelas tersebut
"yes!ad can nak cucuk jarum lah.."
Lgi sekali kelas itu dipenuhi ejekan setan bertanduk..
..............
"Jom wawa, kita gi rehat.."
"Okeyh..."
Kami jalan seiring sehingga lah
"Hai..bleh saya join?"
Hazeeq datang menyibok
"jomlah..kami pun berdua sahaja"
Zuki senyum macam kerang busuk sambil menggaru kepala yang tidak gatal  
"Nama Hazeeq kan? Nama saya Marzuki,pnggilk saya Zuki"
Zuki berjabat tangan mamat anak keturunan raja itu.
"Awak pula?"
Hazeeq memendangku di sebelah Zuki
"Dya  Hawa..pnggil 
wawa sahaja.."
Zuki tolong jawabkan
"Ohh..Kamu berdua ni ada apa apa ke?"
Tanya Hazeeq dengan tanda tanya penuh dikeliling di kepala nya
"Tak de pe pe lah,kami kawan jee.."
Zuki jawab selambe deek..
Mata saya berbulat memandangnya
jari tetunjuk Zuki berada di mulutnya
menandakan yang dia sedang memberi isyarat"keep it secret between us"
Tanpa disedari saya berjalan diantara Zuki dan  Hazeeq
Hazeeq melayan Aku dan Zuki dengan baik..seperti udang di seblik batu
...................
"Um..Zuki..wawa,petang ni kalau ada masa datang lah rumah saya,ada house warming"
"insyaallah.."
Kami jawab serentak
.......................................














You Might Also Like

0 Comments