AKU SEORANG MISTERI PART 9

10:34 PM

"Hmm,wawa,Zuki..Jom lah kita kehadapan dulu..ada majlis tuh..tak nak menarike..?"
Tergelak sambil tersenyum nakal
"Takk pe lah,kami tak reti menari,betul tak Zuki.?lagipun kami dah nak balik ni"
Saya mencari alasan tuk escape.
"Huh?....a..aa..."
Zuki melihat saya dengan pelik
lalu saya mencubit pinggangnya
"A'ah..kami nak balik ni,assalamualaikum."
Zuki memberi salam lalu berpusing.
Saya mengikutinya dari belakang.
Tiba-tiba
"Wawa!! tunggu!!"
Saya memaling,hazeeq memenggil
 ku..
mamat ni nak apa lagi??
"Ade pe,zeeq?"
Saya menahan marah..

"Nk number awk berdua boleh?"
sambil senyum kerang busuk
Saya segera mengeluarkan kertas dan menulis nombor saya dan Zuki
"Nah.."
"Ok..terima kasih"
..............................................
"ARRRRGGGGHHHH"
http://emo.huhiho.com
Selepas balik saya terus hempapkan badan ku ke atas sofa lalu jerit dalam bantal.
"Kenapa wawa??"
Zuki bertanya,selepas mengelap kaki di kain dihadapan rumah
"Awak tak rasa jeles ke?Awak ni sayang saya ke tak?"
Zuki duduk di sofa,saya terus letak kepala saya di atas pehanya dan membuat mimik muka merajuk 
"Kenapa cakap camtu? Hazeeq tu budak baru,kenalah layan elok elok.."
Dia memujuk
"Hmmph! cam tu Zuki je lah layan die jangan paksa wawa!"
Tiba tiba telefon bimbit ku bunyi
"yOU RECIEVE NEW MESSAGE FROM +6012xxxxxxx"
Tanganku pantas membuka mesej itu ,
"ai awk wt pe...?
-hzik"
"Arrggghhh!!! benci benci benci!!"
SAYA MERUNGUT LAGI
"Kenapa wa....sapa yang hantar mesej tu?"
Zuki menanya lembut.
Saya terus lari ke beranda rumah .
"Zuki ..Hazeeq  hantar mesej..rasa rasa kan dye nak ambil kesempatan atas wawa"
mata ku terbeliak sambil berkata..
Pada mulanya Zuki melihat saya dengan pelik macam mimik muka"wht is she talking about?"
tetapi lepas tu dye gelak macam"she is crazy"
http://emo.huhiho.com
"ish wawa...jangan fikir camtu..you will be always mine.."
Saya merenungnya sambil berfikir"you'd better be!"
"Assalamualaikum! Wawa..kamu dah balik?"
suara nenek memenuhi gegendang telinga ku..
"nenek!!"
Saya mencium tangan dia dan memeluknya
"Zuki mana wa? mak dia telefon rumah tadi dya kata dia kat p.pinang so Zuki kena tumpang rumah kita"
"oh..hmm..jap ye nek..ZUKIII!!!..OH ZUKI!!  Ish mana mamat ni??"
Saya cepat ke beranda..
kelihatan Zuki sedang tidur  di beranda dengan buku novel telangkup di atas mukanya
saya menghampirinya dan gerak lembut tubuhnya
"Zuki..bngun ..."
Sekali gerak tak ada respons
"Zuki!!"
Dua kali gerak tak ada respons
"Zuki ..!!! bangunlah jngan lah buat cam ni menakutkanlah...bangun lah !!!!!!!"
Kali ni badannya digoncang macm gempa bumi
http://emo.huhiho.com
Tiba-tiba air mata saya mengalir tanpa disedari..mulut saya dicekup dengan tangan saya
jeng jeng jeng
"BAHAHAHAHAHA..SAYA NAK MAKAN AWAK!!!!"
Zuki tiba bangun dan membuat aksi pontianak
"AAAAAAAHHHHHH....."
Tangn saya dengan laju melepuk badan Zuki berulang kali
"Hahaha..kena tipu..haha bueekkk.."
Zuki mengejek...
Terus saya menegejarnya seluruh rumah...
gelak tawa memenuhi rumah usang kayu itu..nenek juga turut gelak melihat gelagat kami
..............................................




You Might Also Like

0 Comments